ترجمه به زبان روسی

ترجمه روسی توسط مترجم روسی

یکی از خدمات ترجمه تخصصی و حرفه‌ای «دارالترجمه ترجمه ایران»، ترجمه روسی به فارسی و ترجمه فارسی به روسی  می باشد که مترجم شفاهی و مترجم کتبی زبان روسی با هزینه ترجمه ارزان و مناسب، فوری و دقیق زیر نظر سرپرست تیم مترجمان زبان روسی به صورت حضوری و غیرحضوری انجام می گردد.

مترجم روسی دارالترجمه تخصصی ما که ترجمه فارسی یا ترجمه روسی متن، سایت، بروشور، مانوال، لیبل، داستان، شعر، کتاب و مقاله دانشجویان، پژوهشگران و صاحبان کسب و کار را  انجام می‌دهد از درک درستی نسبت به فرهنگ و جامعه روسیه علاوه بر دانش کامل از زبان روسی برخوردار است. ما یک شرکت ترجمه تخصصی زبان روسی هستیم که در کنار آموزش تخصصی زبان روسی و مخصوصا آموزش دوره های تربیت مترجم زبان روسی، با مترجمان ماهر و با تجربه برای اطمینان و راحتی خیال از دقت و صحت ترجمه همکاری می‌کنیم.

درباره ی زبان روسی

زبان روسی (به روسی: русский язык، تلفظ: روسکیی ییزیک) پرگوی ترین زبان اروپا و هشتمین زبان پرگوینده جهان است که در بخش های عظیمی از اوراسیا گفتگو می شود. روسی جزو زبان های اسلاوی به شمار می آید و با خط سیریلیک نوشته و خوانده می شود. ادبیات روسی بسیار غنی بوده و دارای نویسندگان بزرگی چون لئو تولستوی، فیودور داستایفسکی، آنتون چخوف، الکساندر پوشکین، میخائیل لرمونتوف، ماکسیم گورکی، نیکلای گوگول و ولادیمیر ناباکوف می باشد. زبان روسی از شاخه اسلاوی زبان های هندواروپایی است. زبان های اسلاوی بیشتر از دیگر زبان های هندواروپایی، به زبان های بالتیکی نزدیک هستند. زبان اولیه اسلاوی در تاریخ طولانی خود، به ویژه در سده های ۴ تا ۶ میلادی دچار دگرگونی زیادی شد. از سدهٔ ششم بود که زبان های جداگانه اسلاوی پدید آمدند. زبان روسی باستانی نیای زبان های روسی و بلاروسی و اوکراینی معاصر بود. شاخه شاخه شدن روسی باستان و پدید آمدن این زبان ها در سدهٔ ۱۶ رخ داد. زبان روسی از نظر ساختار گرامری دارای تشابهاتی با زبان های اروپای شرقی و زبان آلمانی است. زبان روسی توسط بیش از ۱۶۴ میلیون نفر از مردم سرتاسر دنیا به‌عنوان زبان اول صحبت می‌شود و بزرگ‌ترین زبان مادری در اروپا است. زبان روسی در درجه اول، زبان مردم روسیه، اوکراین، قزاقستان و بلاروس است و یکی از زبان‌های رسمی سازمان ملل متحد می‌باشد. روسی امروزه یکی از زبان‌های کلیدی برای دیپلماسی و کسب‌وکار بین‌المللی برای ایرانیان است و همچنین یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد همراه با زبان انگلیسی، چینی، عربی، فرانسوی و اسپانیایی است. این موارد دلالت بر اهمیت ترجمه روسی است.

مرکز ترجمه زبان روسی ایران

چرا زبان روسی؟

  • زبان روسی، زبان اصلی فدراسیون روسیه است که بزرگ‌ترین کشور در جهان است. در واقع، اگر به نقشه جهان نگاه کنید می‌بینید که چشم‌ پوشی از یک فرصت کسب‌وکار، دشوار خواهد بود! پس اکنون سفارش ترجمه روسی کاتالوگ، ترجمه روسی سایت، ترجمه روسی بروشور، ترجمه روسی مانوال و ترجمه روسی مجله و کتابچه خود را برای معرفی جهانی محصولات و خدمات خود ثبت کنید و از مزایای کار با یک دارالترجمه اینترنتی دقیق و سریع همچون مرکز ترجمه ایران بهره‌مند شوید.
  • زبان روسی علاوه بر روسیه، زبان رسمی یا زبان به رسمیت شناخته‌ شده‌ی بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، اوکراین و بسیاری از دیگر مناطق خودمختار است. این زبان، گویش مختلط غیررسمی بقیه جمهوری‌های سابق شوروی نیز است.  ما در «دارالترجمه ترجمه ایران» با مترجمان کتبی و مترجمان شفاهی یا مترجمان هم‌زمان زبان روسی همکاری می‌کنیم که ترجمه دقیق و سریع را با قیمت مناسب انجام می‌دهند.
  • برآورد می‌شود ۲۸۰ میلیون نفر در سراسر جهان با زبان روسی در ارتباط هستند، یعنی افرادی که به زبان روسی صحبت می‌کنند و زمینه‌های فرهنگی آن‌ها مرتبط با فرهنگ روسیه است. از شما عزیزان دعوت می شود تا سفارش ترجمه کتاب، ترجمه داستان ادبی، ترجمه رمان و ترجمه مجلات فرهنگی خود را در دارالترجمه ایران ترجمه ثبت کنید و ترجمه روسی دقیق و سریع را با قیمت مناسب تحویل بگیرید.
  • زبان روسی یکی از زبان‌های اصلی برای دیپلماسی و کسب‌وکار بین‌المللی است و همچنین یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد است. به همین دلیل است که تاجران، بازرگانان و متصدیان کسب‌وکارهای مختلف باید ترجمه روسی منابع کسب‌وکار، ترجمه روسی مقاله مدیریت، ترجمه روسی مقاله بازاریابی، ترجمه مقاله کارآفرینی و … را به مترجم غیرحضوری «دارالترجمه ایران ترجمه» بسپارید و از روند کسب‌وکار بین‌المللی آگاهی بیشتری به دست آورید.
  • خبر مهم اینکه یک‌ چهارم از نشریات علمی در روسیه نوشته می‌شود که حاکی از اهمیت مترجمان روسی به انگلیسی، مترجم روسی به فارسی و بالعکس با مهارت‌های ترجمه تخصصی و فنی مناسب است. پس اکنون‌ که فرصت ترجمه مقاله روسی به فارسی یا ترجمه مقاله فارسی به روسی را در «دارالترجمه ترجمه ایران» به دست آوردید، سفارش ترجمه روسی خود را ثبت کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، با حفظ کیفیت و صحت متن، ترجمه مقاله، ترجمه کتاب و ترجمه کاتالوگ و مجله علمی را به شما تحویل دهیم.
  • روسیه دارای صنایع مبتنی بر منابع بزرگی مانند صنایع معدن و استخراجی است که زغال‌سنگ، نفت، گاز و غیره را برای انرژی تولید می‌کنند. روسیه دارای ظرفیت تولیدی بزرگ، به‌ویژه در بخش ماشین‌آلات است که با دستگاه‌ های نورد آغاز می‌شود و با وسایل نقلیه هوا فضا با عملکرد بالا پایان می‌یابد. پس شما کاربر گرامی، ترجمه تخصصی کتاب، مقاله، متن، مانوال، بروشور و کاتالوگ خود را در منوی سفارش ترجمه دارالترجمه ایران ترجمه ثبت کنید.

آشنایی با روسیه

روسیه (به روسی: Россия، واج نویسی: راسیا) با نام رسمی فدراسیون روسیه (Российская Федерация، واج نویسی: راسیسکایا فدراتسیا) پهناورترین کشور جهان است که در شمال اوراسیا قرار دارد. این کشور در آسیای شمالی و اروپای خاوری واقع است و با اقیانوس آرام شمالی و اقیانوس منجمد شمالی؛ و نیز با دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک مرز آبی دارد. روسیه با ۱۴ کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد و با کشورهای پیرامون دریای برینگ، دریای ژاپن، دریای کاسپین، دریای سیاه، و دریای بالتیک ارتباط دریایی دارد. روسیه با ۱۷٬۰۷۵٬۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت، پهناورترین کشور جهان است. پهناوری روسیه کمتر از دو برابر مساحت کانادا یا چین یا ایالات متحده آمریکا و بیشتر از یک دوم مساحت قاره آفریقا است. این کشور در عرضهای بالای جغرافیایی واقع شده است و بیشتر مناطق کشور سردسیر و کم بارش است. به همین دلیل بیشتر مناطق این کشور (به ویژه سرزمین بزرگ سیبری) خالی از سکنه هستند و کشاورزی در این مناطق میسر نیست. پایتخت روسیه شهر مسکو است که در باختر و بخش اروپایی کشور است و بزرگترین شهر اروپا است.

ویژگی های خدمات منحصر بفرد دارالترجمه ایران ترجمه

  • بر خلاف اغلب مراکز ترجمه و دارالترجمه ها، که کار ترجمه توسط دستیاران مترجم انجام شده و سپس توسط مترجم اصلی و مجرب کنترل و تایید می شود، در دپارتمان زبان روسی دارالترجمه و مرکز ترجمه ایران ترجمه (مرکز ترجمه ایران) کلیۀ مراحل امور ترجمه کتبی و تایید شخصاً توسط شخص مترجم انجام شده و کیفیت آن به طور کامل تضمین می شود.
  • با توجه به ضرورت تحویل اصل اسناد به دارالترجمه و مرکز ترجمه جهت انجام ترجمۀ رسمی، ضیق وقت و هزینه بر بودن مراجعه به دارالترجمه رسمی (به خصوص برای دریافت خدمات زبان روسی)، ضرورت حفظ و نگهداری اسناد رسمی در برابر مفقود شدن یا سرقت و مواردی از این دست، تحویل اسناد به دپارتمان زبان روسی دارالترجمه و مرکز ترجمه زبان روسی بدو مراجعۀ حضوری و توسط پیک معتمد دارالترجمه و بصورت کاملاً رایگان انجام می شود و در محل امن نگه داری می گردد.
  • در راستای جلوگیری از بروز اشتباهات و خطای احتمالی تایپی و دستوری، انجام ترجمه و تایپ آن توسط مترجم زبان روسی با استفاده از نرم افزارهای بومی زبان روسی انجام می شود.
  • در درخواست های ترجمه رسمی، تحویل اصل اسناد رسمی به همراه ترجمه رسمی، که به تایید ادارۀ فنی و وزارت امور خارجه رسیده است، به مشتری مجدداً توسط پیک معتمد دارالترجمه و بصورت کاملاً رایگان انجام می شود.

 

شماره های تماس دارالترجمه ترجمه ایران:   ۶۶۵۳۶۳۲۲ (۰۲۱) – ۰۹۰۵۷۰۷۱۳۹۸

 

نشر مطالب: روابط عمومی مرکز ترجمه ایران

 

 

ایران ترجمه, ترجمه ایران , مترجم زبان روسی , دارالترجمه زبان روسی , مترجمان روسی , دارالترجمه ترجمه ایران , دارالترجمه ایران ترجمه , ترجمه روسی به فارسی , ترجمه فارسی به روسی , مترجم کتبی زبان روسی , مترجم شفاهی زبان روسی ,  دارالترجمه تخصصی , ترجمه رمان , ترجمه رمان روسی , دارالترجمه اینترنتی , مترجم غیرحضوری , مرکز ترجمه اینترنتی , شش زبان رسمی سازمان ملل , زبان روسی , شرکت ترجمه روسی , ترجمه کتاب روسی ,